mengikuti mosoro

Mar 28, 2012

positif.

assalamualaikum...



sumber : google


kalau nak bercakap pasal positif nie memang susah.

kadang2 kita hanya pandai bercakap je tapi nak melaksanakan perkara tersebut memang perlu ambek mase yang lame.

kalau ada pape yang kite tak puas hati terus main tuduh je kan... kita tak pernah nak pikir kenapa benda tu terjadi..

same jugak macam kalau seseorang yang buat kite tak puas hati kan... kita tak pernah nak ambek mase sekejap dan pikir balik kenapa dia buat macam tu...

kadang2 kita sendiri kena paham keadaan sesuatu situasi tersebut... kite juga perlu paham bagaimana keadaan seseorang tersebut.. pernah ke kita pikir kalau kita yang berada di tempat mereka ??

kadang2 kita main hentam je.. buat andaian tersendiri.. tak pikir panjang.. terus tak puas hati. kemudian mengamuk...

kebanyakan daripada kita memg macam nie..saya tak nafikan langsung..sebab saya sendiri pun kadang2 boleh jadi macam tu..

sebab kita nie hanya seorang manusia biasa.. insan yang tak sempurna.. perkara begini kadang2 memang menjadi sifat manusia yang normal.. kadang2 kita pun tak pernah sedar kalau2 kite ada terbuat silap atau salah...

tapi kita boleh berusaha untuk ubah mende nie.. kadang2 kite perlu jadi lebih positif.. itu yang terbaik untuk buat kite sendiri pun tak serabut nak pikir macam2....

sumber : google


muhasabah diri itu perlu untuk menenangkan diri kita sendiri.. pikir baik2 dan ambek apa yang positif di sebalik semua yang berlaku... semua yang berlaku pasti ada hikmahnye kan...

kadang2 tak semua orang dapat terima pendapat kite..tapi kite perlu terus percaye dan buat apa yang kite rase terbaik...

ini hanya pandangan saya semata-mata..tak cakap mende nie betol..tapi mengikut ape yang saya rase... hanye kite yang mampu mengubahnye..

sumber : google


p/s : be positive! hidup kita akan lebih ceria, tenang dan bahagia. percayalah. :)

3 pengomen:

♥ cik kieranaa ♥ said... [Reply to comment]

btol2...setuju!

mosoro said... [Reply to comment]

@♥ cik kieranaa ♥

:)

amaipinku said... [Reply to comment]

taida tag awk taw http://amaipinku.blogspot.com/2012/03/contest-blog-tomeyh-momeyh.html

Post a Comment